جلسه مشترک انجمن تالاسمی با نماینده سازمان انتقال خون استان
 
انجمن تالاسمی استان همدان
انجمن تالاسمی استان همدان
 
 

در ابتدای جلسه سرکار خانم کیوان راد طرحی را از طرف سازمان انتقال خون استان مطرح نمودند که به گفته ایشان اگر اجرایی گردد استان همدان جزء اولین استان ها در کشور می باشد که به اجرای این طرح می پردازد. خانم کیوان راد در مورد طرح سازمان اینطور ادامه دادند که وضعیت آنتی KELL بیماران تالاسمی استان بررسی کرده و جهت کاهش آلوایمونیزاسیون در بیماران تالاسمی ، چند حامی ( اهدا کننده ثابت و مستمر خون) برای هر بیمار تعیین نماید. بطور مثال یک بیمار تالاسمی میانگین در سال 15 نوبت خون دریافت میکند که سازمان انتقال خون استان تلاش میکند تا این بیمار از 10 یا 12 اهدا کننده مستمر خون دریافت کند یعنی این اهدا کنندگان فقط مخصوص یک بیمار تالاسمی باشند و در تاریخی که سازمان به آنها اعلام میکند جهت اهدای خون به سازمان مراجعه نمایند و درمانگاه های تالاسمی استان هم طوری برنامه ریزی کنند که بیمار تالاسمی 3 الی 4 روز بعد از اهدای خون حامی خود جهت دریافت خون به درمانگاه مراجعه نماید.

خانم کیوان راد ابراز امیدواری کرد اگر انجمن تالاسمی ، درمانگاه های تالاسمی و سازمان انتقال خون استان همکاری و تعامل در این زمینه را داشته باشند طی چند ماه آینده این طرح در کل استان همدان اجرایی گردد. خانم راد در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد تمام سعی و تلاش انتقال خون استان بر این است که برای همه بیماران تالاسمی خون KELL منفی تهیه گردد.

بعد از سخنان خانم راد ، خانم خضریان رئیس هیأت مدیره انجمن تالاسمی استان توضیحاتی از وضعیت و روند درمانی بیماران تالاسمی ارائه کردند و پرونده چند تن از بیماران تالاسمی را جهت بررسی در اختیار نماینده سازمان قرار داده تا از آخرین وضعیت بیماران اطلاع داشته باشند. در ادامه جلسه آقای سعادت خواه نماینده انجمن تالاسمی استان فرم درخواستی سازمان از انجمن که اطلاعات و آخرین وضعیت درمانی کامل بیماران در آن درج شده بود را در اختیار خانم کیوان راد قرار داد و خاطر نشان کرد انجمن تالاسمی آمادگی کامل خود را جهت کمک و همکاری در مورد طرح پیشنهادی سازمان اعلام میدارد.

در پایان جلسه نماینده سازمان هدایایی ( جا کلیدی با گروه خونی حک شده بر روی آن ) تقدیم نماینده انجمن نمودند تا بین تمامی عزیزان تالاسمی استان توزیع گردد.

عباس سعادت خواه

دبیر و نماینده انجمن تالـاسمی استان همدان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان همدان در سال1388 با دریافت مجوز رسمی از استانداری همدان ((به شماره ثبتی392)) فعالیت خود را شروع کرد و درحال حاضر با 126 نفر بیمار تالاسمی در سطح استان فعالیت می نماید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان انجمن تالاسمی استان همدان و آدرس hamedan-ts.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 43
بازدید کل : 5652
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1